KARADAĞ’DA GAYRİMENKUL ALMANIN AVANTAJLARI
Alacağınız gayrimenkulün konut olması koşuluyla, Karadağ’da gayrimenkul aldıktan sonra oturma izni için başvurabilirsiniz. Oturma izninizden sizinle beraber eşiniz ve 18 yaşından küçük çocuklarınız da yararlanabilirler. Oturum izinleri bir yıllık verilir ve her yıl yenilenmesi gerekir.
Schengen ülkelerinde, oturum izni alabilmek için gayrimenkulde minimum tutarlar bulunmaktadır. AB’ye yakın zamanda üye olacak Karadağ’da minimum tutarlar olmaksızın gayrimenkul ve oturum izni alabilir, şimdiden avantajlı duruma geçebilirsiniz. Gayrimenkul alımı sırasında harcayacağınız masrafları da minimum düzeyde tutabileceğiniz bir alım yapmanıza imkan tanıyorlar.
Karadağ’da gayrimenkul alım vergisi %3’tür. Alım sırasındaki diğer masraflar noter ve tercüman ücretidir.
Bu işlemler için Türkiye’deki gibi Tapu Dairesi uygulamasının aksine tüm işlemlerinizi noter aracılığıyla yapıyor olacaksınız. Evinizi seçtikten sonra satın alacağınız evin satışa uygunluğu noter tarafından kontrol edilir. Uygunluk alınmasından sonra, noter hazırlıklarını yapar ve evin satıcısı ile gayrimenkul devir sözleşmesi noter huzurunda imzalanır.
Tüm işlemler sırasında Türkçe yeminli tercüman bulunması zorunludur. Böylece imzalanan tüm evraklar ve yapılan işlemler yeminli tercüman aracılığıyla alıcıya aktarılır. Tapu belgesinin çıkması 20-40 gün sürmektedir.
Evin alımı tamamlandıktan sonra, başvuru sahibi kimse Karadağ’a giderek oturum izni başvurusunu yapabilir. Başvuru işlemi genellikle aynı gün içinde tamamlanıyor, oturum izninin çıkması ise yaklaşık 3 hafta sürmektedir. Başvuru sahibinin oturum izni çıktıktan sonra, aile üyeleri için de başvuru yapabilirsiniz.
0 Yorumlar